19. november 2013

CHARLOTTESVILLE WEEKEND TRIP

Sorry guys… jeg glemte at fortælle omkring min weekend i Charlottesville fra d. 19. oktober til d. 20. oktober. Gudskelov for min kalender, som jeg har fået af skolen. Jeg er begyndt at plotte alt, hvad jeg laver ind i den, så jeg har nogenlunde styr på de forskellige events. Når men det var med en overnatning, da jeg skulle cheer om fredagen. Så jeg ankom til Sayo’s (hun er fra Japan) hus om morgenen sammen med Basile (han er fra Frankrig) til hendes host families hus. Stort hus, men virkelig dårligt indrettet og super koldt… Men vi tog først hjem hos en gammel rotarianer som fik os til at skære græskar, grille skumfiduser/ s'mores, pille majs og spise hamburgers – yes yes virkelig amerikansk. Derefter tog vi hen til UVA for at gå rundt og kigge på campus, og ååårhhh man jeg er forelsket! Jeg ville ønske vi havde college i Danmark, hvor man skulle bo der L!

Det er et stort campus og et meget akademisk universitet, og vi gik forbi en meget anderledes og mærkelig sport quidditch… Ja sporten de spiller i HARRY FREAKING POTTER???! Det er jo dybt strange at det er blevet til en rigtig sport… det er jo en fantasy spil? Men det var lidt morsomt, og der blev grint lidt.

Et af mine ønsker var at se et dorm, fordi man ser det jo på tv, og det var awesome at se hvordan de forskellige piger havde dekoreret deres dør, vægge og rum. Pigerne har deres egen gang og drengene har deres gang, og vi fik kun set pigernes, da drengenes var rodet… Alle pigerne var freshmen, og de var virkelig tætte. Forstil dig at bo med din bedste veninde… sleepover og pige hygge all the time! Når man skal finde sin rommie, så går man til et åbent event aka. Speak dating eller hvad du vil kalde det, for at finde en man matcher godt med. Nogle finder også sammen via facebook eller nogle er bare bedste veninder fra high school. Der er selvfølgelig også nogle som bor i et sorority hus, som er det du ser på tv! Man kan kaldt kalde det for et sisterhood og for drengene hedder det fraternity. Du skal blive optaget, og de er tæt ofte lidt snobbet fordi du skal passe ind til deres standarder + du skal have penge til at betale for at bo der og være medlem. Men det er dem, som holder de formelle fester og dem der holder nogle af de fedeste fester. Amanda min ”kusine” hun var i et sorority ved navn Kappa et eller andet, har stadig ikke forstået navnene, men det er et populært og stort sorority i USA og hun gik på college i North Carolina, men lige nu er hun sponser/hjælper med at rekrut nye medlemmer for hendes sorority på JMU. Det er bare så spændende synes jeg, og virker så overdrevet cool.  

UVA er jo et meget seriøst og målrettet universitet, så de har et højt gennemsnit som alle students skal have over selv football drengene, og de drenge er ikke kendt for at være de klogeste, hvilket er grunden til at deres football team sucks… Det er hårdt at både fokusere på football og skolen, da deres træning er hele tiden og college/universitet er ik’ for sjovt, så man skal studere meget. Så de tabte desværre kampen, men alle fansene var stadig hype og glade (fordi de er van til at de taber!). Men jeg elsker at se football kampe det er så fedt at sidde og følge med live! Så næste gang du tager til USA, smut lige forbi et college football game og forstå lige reglerne inden, da det godt kan blive liiidt forvirrende ;)


Dagen efter tog vi til en eller anden kendt historisk persons hus… Det var hyggeligt nok, og så tog mig, Sayo ud og shoppe da de andre udvekslingsstudenter havde forladt os… L

Ingen kommentarer:

Send en kommentar