13. august 2013

STARTEN PÅ MIT EVENTYR!/STRANDET I CHICAGO I 9 TIMER!

Jeg ved virkelig ikke, hvor jeg skal starte. Men jeg vil lige sige, at jeg et kommet godt frem til Chicagos lufthavn, som er virkelig stor! Og hvor jeg skal vente i 7 timer, sammen med 2 andre! 

<Det bliver et langt indlæg! Jeg begyndte at skrive på det i flyet, og har efterhånden opdateret det i Chicago! Det skal lige siges at hele indlægget et blevet skrevet på min iPhone, så undskylder stavefejl>

Men det hele startede med, at jeg blev vækket klokken 4, da jeg skulle være i lufthavnen klokken 5:10. Vi skulle mødes ved 7-eleven, hvor os 24 Rotary udvekslingsstudentet stod og ventede i vores hvide polo og Rotary blazer! Vores rejse guider er en familie på 3 - en far ved navn Søren, en mor ved navn Jette og deres søn. Det er meget rart, at have dem med, som hjælper og støtte. Vi fik taget det traditionelle billede ved trappen, hvor vi sagde god jul og godt nytår til vores forældre, som stod og tog en masse billeder, og så var det ellers hen mod flyvet. Det var hårdt at sige farvel, og der var nogle tårer ;( Men jeg ved, at jeg kommer til at se dem igen snart, da alle siger at et år for en udvekslingsstudent går hurtigt ;)!

Vi skulle flyve klokken 8:10 fra København og landede i Stockholm  en time efter, hvor efter vi skulle skynde os lidt hen mod flyver til Chicago. Det var et større fly med tv skærme, hvilket var klart federe! I dette fly skulle vi sidde i 9 timer. Jeg sov ret meget, da jeg ikke har fået så meget søvn :( og hørte musik. Flymaden er virkelig ikke noget man kan blære sig med! Vores "store" måltid var kylling med kartoffelmos med en eller anden irriterende sovs! Og så fik vi et frokost måltid også! Som var lidt bedre! Fik taget nogle virkelig gode billedet af nogle gletcher, da vi fløj over Grønland - lægger dem ud senere. 

Nu er jeg her i Chicagos lufthavn og alt er godt. Det gik rigtig godt i immigration, og alle mine papirer var i orden - heldigvis! Jeg fik sendt min kuffert videre, så den skulle gerne være på flyver, når jeg checker ind! Vi er tre piger, som skal vente i over 7 timer i lufthavnen, og desværre blev mit fly 1 time forsinket, så jeg skulle flyve 20:50 istedet for 19:55 - hvilket er virkelig irriterende! Jeg havde lidt besvær med at kontakte min værtsfanilie, da jeg ikke rigtig vidste, hvordan jeg ringede ind i landet! Men med hjælp fra min mor fik de beskeden, og hun var så sød at ringe til dem, selvom den var halv 3 om natten i Danmark! Amanda og jeg skal næsten flyve samtidig, og vi regnede ud at vi ville i alt havde været vågen i 30 timer! Det har været den længere tur, og er helt udmattet! Nu sidder jeg og skal sende Line afsted til Albuquerque sammen med Amanda :) 

Der var kun Carl der hentede mig, da Jane skulle på arbejde næste dag. Jeg kom hjem til huset klokken 1 om natten :) Nu vil jeg sove, og så kommer der snart et nyt indlæg om byen og huset. Jeg vil lige sige at jeg har ret ret fedt værelse og mit ejet badeværelse! Vejret er ret fugtigt og varmt dog uden sol :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar