21. august 2013

FØRSTE SKOLEDAG

Onsdag d. 21 var min første skoledag på Robert E. Lee High School. Jeg vågnede klokken 7 om morgen, og gjorde mig klar til 7:40, hvor jeg gik hen mod skolen da klokken ringer 7:50. Jeg vidste allerede på forhånd, hvor min første time var henne, så jeg gik der hen, og det var art, hvilket jeg havde glædet mig til. Selve timen var virkelig kedelig, fordi 1) jeg har aldrig været den bedste tegner 2) der var ingen som jeg rigtig kunne snakke med 3) hele timen gik ud på at vi gennemgik skolens regler og dresscode, hvilket også er fint, men sådan var alle timerne – jeg kan reglerne i hovedet nu. Men hver morgen giver indspektøren en tale, og så skal man sige nogle ord og holde sin højre hånd på hjertet imens man kigger på det amerikanske flag, og bagefter er der 1 min. stilhed – hvilket jeg ikke lige havde fattet, så jeg kiggede rundt og var rimelig forvirrende – men jeg forstår det nu, og følger deres ritual.

Efter hver time har du omkring 5 minutter til at komme til din næste time, og det var virkelig stressende og forvirrende, da alle skubber og jeg har ikke helt styr på mine klasserum endnu. Efter art havde jeg Algebra 2, hvilket jeg ikke rigtig havde set frem til, da jeg hader matematik her i Danmark, og det gør jeg i hvert fald også i USA. Vores lærer er is kold, og klasseværelset er is koldt, og det første vi skulle gøre var noget varm op matematik – hvem har brug for det? Derefter skulle vi igen gennemgå reglerne, og så var der ellers prøve, hvis jeg kunne slippe for Algebra ville jeg, men da jeg skal bruge det i gymnasiet må jeg hellere beholde faget. Den der super geniale lommeregner, kan jeg ikke rigtig bruge til noget, da den er alt for avanceret til mine skills inde for matematik lommeregner.

Jeg har first lunch, så efter Algebra har jeg lunch med alle freshmens, fordi jeg i min 3rd har et freshman fag, så det fik jeg fikset efter skoledagen. Min lunch var ligesom på film no kidding! Jeg var virkelig lost og vidste ikke helt om jeg havde lunch, så jeg spurgte kontoret og de var liiidt is kolde, men heldigvis kom der en lærer hen og hjalp mig med alt. Jeg skulle nemlig lave en account til luch, og jeg havde ingen ide om hvordan jeg skulle gøre det, men han ventede i køen sammen med mig, og snakkede godt med mig. Han hjalp mig også med at finde nogle søde nogle at spise med, dog var de alle seniors, men det var okay. Jeg følte mig lidt udenfor, da de havde inside jokes og kendte hinanden rigtig godt, jeg tror ikke rigtig at jeg kommer til at sidde med dem, fordi jeg skal skifte min 3rd block ud, og så får jeg måske 2nd lunch eller 3rd lunch.

 Min sidste time som seriøst styrede for vildt var US and Virginia History honors. Vores lærer er virkelig sjov, og vi er virkelig mange i klasse, og de er alle juniors, så det er den bedste klasse ever. Han præsenterede mig også, som inden af de andre lærer havde gjort, hvilket betød at folk var mere interesseret i mig, og ville snakke med mig. Jeg fik faktisk en veninde ved navn Kali, som er på Cross Country, så det har jeg faktisk meldt mig til. Jeg skal bare lige igennem nogle læge papirer, og så er jeg klar til at løbe…


Vil lige påpege at jeg har det godt, og skolen er helt fint. Det kan godt være mit indlæg lyder lidt depri, men det var også første skoledag. Jeg vil også lige sige, at man får lektier i hvert fag til hver dag, og jeg har desværre stavet vores matematik hjemmeside forkert i mine noter, så jeg kan ikke lave mine matematik lektier, så jeg er lidt død…

1 kommentar: