8. december 2013

THANKSGIVING AND WILLIAMSBURG

THANKSGIVING WITH THE BALDERSON
Thanksgiving med familien Balderson var min første og måske sidste thanksgiving. Vi var omkring 19 personer som bestod af Janes familie og Carl og Janes børn. Vi fik fri onsdag, og selve thanksgiving var torsdag, så jeg kunne sove længe onsdag, hvilket var meeega godt! Jeg hjalp med at knække bønner og lave græskar is, hvilket smagte super godt. Jane elsker at pynte op, så huset var rigtig fint pyntet op med kalkuner og pilgrim mennesker. Ja thanksgiving blev til da Pilgrim mennesker og indianer satte sig ned og spiste et måltid sammen, tror jeg nok…

Torsdag morgen fik jeg græskar pandekager til morgenmad og Macy’s thanksgiving parade startede klokken 9, så den sad jeg og så med dem alle. Janes søster Martha hendes mand er vise inspektør på James Madison University og deres marching band åbnede thanksgiving paraden, så det var ret stort. Der var mange kendte og mange disney stjerner. Derefter var tv’et sat til football og det var dagen, hvor mange af de store College rivaler skulle spille mod hinanden blandt andet: Alabama vs. Auburn, Virginia Tech vs. Virginia osv. Så det var meget sjovt at se, da jeg faktisk elsker football – synes det er super fedt at se og glæder mig til Super Bowl! Ved 4 tiden spiste vi vores Thanksgiving middag og vi skulle selvfølgelig bede før vi spiste! Men det smagte faktisk ret godt, og jeg var ret vild med græskar tærten mmmm! Men hold da op, hvor var jeg mæt efter det måltid! Den bedst mærkelige opskrift var søde kartofler og skumfiduser ovenpå…
Jeg var ikke rigtig til black Friday, da vi skulle til Williamsburg klokken 7 om morgen, så der var ikke tid til så til at shoppe om aften, da folk ville sove. Men Jane og Collin(Jane og Carls søn Allen’s kone) og jeg tog til Belk’s og ”shopppe”. Der var lang kø rundt omkring butikken og da dørene åbnede styrtede folk ind. Der var virkelig meget kaos, så jeg gav op og satte mig ned og ventede på Collin og Jane var færdig med at shoppe. Jeg fik virkelig hovedpine af så mange mennesker…  


WILLIAMSBURG 
Vi var i Williamsburg fra fredag til lørdag, hvilket var en spændende tur. Da jeg fik set, hvordan et samfund/by fungere i gamle dage. Vi fik også set, hvordan de gik klædt med deres store kjoler/underdele og herrerne med deres hatte. Det var så fancy at se! Det var Jane, Carl, Allen, Collin, Carls søster og Christopher som var i Williamburg, resten af familien var på vin tur!  

ENGAGED
Lørdag aften fejrede vi at Andie (Jane og Carls anden søn) var blevet forlovet med Caroline. Så vi fik alle champagne og kage, hvilket var rigtig hyggelig. Der blev også udvekslet jule – og fødselsdagsgaver til hinanden, og de har en tradition med at en af dem laver puder til hvert par. I år var puderne lavet med gamle knapper, som har været i familien i generationer, tror jeg nok. Senere på aften tog de alle sammen hjem, så var huset stille igen, hihi     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar