22. december 2013

RYLA 2013

Sorry at jeg ikke blogger reglmæssigt, men det har været en travl måned! Men jeg vil starte med at give jer et indlæg omkring RYLA! RYLA står for Rotary Youth Leadership Award, hvilket er en weekend for udvalgte personer – det er som regel skole counsellor som vælger to-tre personer ud, men de skal være junior eller senior! Men Basile og jeg skulle med, da vi er Rotary udvekslingsstudent. Jeg havde ikke rigtig forventet noget specielt, fordi det lød som en bunke ”nørdede” personer samlet i en weekend - sorry dårlig indstilling og dømmende. Men det var en fantastisk weekend med masser af søde mennesker, der var omkring 100+ studenter fra mit distrikt 7570. Vi var tre fra min skole: David, Lakin og mig. Det var fra d. 6 til d. 8, men søndag blev afvist pga. vejret…

Vi fik fredag fri. Så vi tog afsted ved 8 eller 9 tiden, men vores bus døde på vejen derhen, så vi blev nødt til at vente i 1 time på en ny skolebus (de stinker til at køre langt). Men i den time bounded vi rigtig godt med de andre elever, vi lede en leg kaldt ”Sign”, hvilket var så hyggeligt - så den time var ingenting! Vi blev også kendt for holdet ”The Broken Down Bus”, og alle klappede da vi kom i salen, da vi kom en time for sent – hvilket var lidt øv, da David fra min skole skulle holde en tale i en tale konkurrence. Men han vandt… hvilket betød han vandt en masse penge til college *Stolt af ham*. Men fredag var der en masse præsentationer omkring at være en leder, og vi fandt ud af vores farve! Jeg er orange :) Basile og jeg skulle fortælle lidt os selv foran alle de andre! Om aften skulle vi lære at danse swing dance… vi fik en partner og så prøvede vi ellers at dance swing dance! Det var meget sjovt :) Jeg blev gode venner med Rachel og Megan.

Lørdag havde vi skrevet os op til to forskellige workshops. Jeg valgte Active Care, som er en gruppe/organisation på Virginia Tech som roser folk, som hjælper hinanden med at give dem et armbånd. Så du modtager et armbånd, fordi du hjælper én og så giver du armbåndet videre, hvis du ser én gøre noget godt - du kan tjekke hvor dit armbånd er henne på nettet. Gruppen startede efter et school shooting for nogle år siden på VT(Virginia tech), og hvor mange elever blev skudt. Det var en super god workshop, og jeg lærte en del! Derefter havde jeg en lidt kedelig workshop, som jeg ikke kan huske, hvad handlede om. Senere på dagen skulle vi hjælpe med at lave/pakke 10.000 madpakker til fattige familier i Afrika! Det var rigtig hyggeligt, fordi jeg havde fem gode team mates, hihi <3 Men det var også en dejlig fornemmelse, at vide at du hjalp andre. Jeg tager meget for givet som mad og tøj. Jeg er så heldig at vokse op så priviligeret, hvilket jeg er meget taknemlig for! Men der var en, som slog på en gong gong hver gang vi ramte 1.000, så ti af dem og vi var færdige!

Om aften var der en fancy dinner med classic musik og en masse taler bland andet fra miss Virginia! Og efter alt det fancy stuff var der dans/"fest"! Klokken 11 forlod vi hotellet, det var faktisk hårdt at sige farvel til dem alle.  

ps. vi boede på et godt hotel, og de stavede mit navn forkert :(!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar