23. november 2013

WHAT VIRGINIA TAUGHT ME SO FAR

Hello bloggen

Jeg er rigtig glad for at jeg tog beslutningen, da jeg faktisk nyder at være udvekslingsstudent. Jeg har været i Staunton i snart fire måneder, hvilket er ret lang tid, og jeg har lært en del, som jeg følte at jeg ville dele med jer derhjemme – ps. det er sjove ting.

1. Alle elsker coupons, det er ligesom slik, hvis man vil sammenligne det med noget. Du kan få coupons til aaalt min ven; tøjbutikker, fastfoodkæder, magasiner… ja alt! Min værtsfamilie samler på coupouns, som de får via magasiner, reklamer, nettet, når de har købt noget og i butikkerne. Det er lidt vildt, at folk går så meget op i det, men man spare også en hel del, når man bruger dem, så det er vel meget forståeligt.

2. Yoga pants og sweatpants we don’t care. I Danmark går vi alle I den samme stil, og går kun I sort, grå og hvid. Herover er stilen stramme yoga pants og en sweatshirt, det er selvfølgelig ikke alle, men en stor del af pigerne går med det. Der er selvfølelig også nogle som er meget fancy med deres højehæle. Jeg går i det meste med oversize cardigan, sorte jeans og hvid top, Danmark Stil! Jeg får derfor også mange bemærkninger, når jeg kun går i sort og hvid, men I don’t care.

3. Folk herover er meget søde til at give komplimenter, selv fra personer du ikke kender. Jeg får tit ”OMG you are so cute”, ”Love your style”, ”I really want hair like you”, ”You are so hot”, ”You so adorable”, “Girl you are so sweet” “I like you”, “You wanna be my Danish bestfriend”, “So beautiful”, “Waow girl, you so sexy”. Jeg lyver ikke engang, det er så sindsygt med så mange søde ord. Problemet er bare at jeg er dårlig til at modtage komplimenter, så jeg ignorere dem eller siger ”oohh thanks?”. Det mest akavet øjeblik, var efter en dag på vej hjem fra detention kom en drenge gruppe hen til mig, og sagde en sætning til mig hver like ”You are so pretty” – og jeg sagde bare akavet ”Bye guys” og jeg kiggede ikke på dem, fordi det var så pinligt. Jeg har også fået et andet problem, og det er når folk kalder mig cute, hvilket alle gør, og jeg ”flipper” ud hver gang og fortæller dem, ”I’m not cute. Cute is for poppies and little kids” – og de begynder bare at flække. Så nu kalder alle mig adorable i stedet for cute…

4. Her i USA hedder jeg ikke Oline, jeg hedder Olin, fordi jeg har helt opgivet at kalde mig selv for Oline. De kan ikke udtale navne med e på som Julie, Katrine, Sabrine osv. Men jeg er faktisk også ligeglad, da jeg har lært at holde af mit nye navn, det er ret unikt og folk husker det rigtig godt. Og har droppet halvdelen af mit efternavn, når jeg præsentere mig, da det er umuligt at udtale rigtigt herover. Så jeg hedder nu Olin(e) Wolff, sorry mor men man kan ikke have det hele.

5. Fester herover er uden alkohol i hvert fald, dem jeg vælger at gå til. Dog blev jeg tilbudt lidt hash og cigaretter på skolen én dag, og jeg sagde pænt nej tak. Min skole er ret ghetto, og med det menes der at der er mange ”hårde” typer eller de tror de er hårde, så der er meget drama på skolen med weed og andre ting…

6. Twerking… amen guys det er så populært, og den her sang er populær: (http://www.youtube.com/watch?v=X8LUd51IuiA), hvor du starter med at ”do your thing” og så når han synger ”grab the wall” skal du holde hænderne på væggen og så twerk… hahah det er sjovt nok. Var til Young Life, og så udenfor spillede en af drenge højt musik fra bilen, og en af drenge havde begge hænder på bilen, og twerkede så ellers med hans ass. Det er så fucking akavet at kigge på, når folk ikke kan finde ud af det.. 

2 kommentarer:

  1. Coupons coupons coupons! I know alle elsker coupons

    Og Young Life? Virkelig? Jeg elsker Young Life! Alle spørger mig om jeg skal hjem og starte det, men det virker nu til at være for stort et projekt, med mindre jeg fik hjælp ;)

    SvarSlet
  2. Det er jo præcis sådan de er herovre i VA, og kan virkelig relatere til alle de ting du skriver! Især "gas pedal" haha :P

    SvarSlet