8. september 2013

UGEN DER GIK

Jeg undskylder mange gange for alle de mange stavefejl der er i mine indlæg, men da jeg altid skriver mine indlæg sent om aften er jeg for træt til at tjekke dem igennem. Jeg har lagt mærke til dem, når jeg læser mine indlægs igennem dagen efter. Jeg håber ikke, jeg skriver for detaljeret indlæg ellers må i lige sige ”Stoooop Oline, skriv kortere versioner”, og så er jeg med på den idé.

Torsdag d. 5
Jeg skulle være sammen med Sophie fra min historie klasse hjemme hos hende. Så vi tog den gule skolebus, og så hang vi ud hos hende. Hun skal fra januar til juni være i Paris, så det er meget spændende for hende. Hun har en rigtig sød familie, og vi tog ned til downtown Staunton, da hun bor tæt på, og så viste hun mig rundt, og jeg fik set en masse butikker, jeg aldrig har set før. Hun har den bedste smag i musik og virkelig god til at flette, så hun har lovet at lære mig at flette. Hun skulle til kor på skolen klokken 6, og da jeg bor super tæt på fik jeg et lift hjem.  

Fredag d. 6
Efter skole mødtes alle cheer pigerne et sted tæt på kantinen, hvor vi alle satte vores tasker og derefter gik vi på Ciro's Pizza, som er en tradition blandt alle cheerleader på skolen – derfor kendte ejeren alle cheerleaderne og deres normale bestilling. Jeg fik et stykke peperoni pizza, og de andre fik pomfritter med ost og bacon. Jeg turde ikke rigtig at bestille det, så jeg fik lov til at smage fra de andre piger. Derefter gik vi tilbage til skolen for at klæde om, lægge makeup og krølle hår – det var det helt store projekt de havde gang i. Jeg tog bare min uniform på, men jeg havde hverken den sorte bluse eller min sløjfe, da jeg ikke skulle cheer til denne football kamp, da jeg ikke kan alle cheers endnu L Men Autumn lagde et blåt makeup look på mig og alle de andre piger – I kan se looket på billederne. Vores bus kom ved 6 tiden, så vi havde 3 timer til at gøre os klar. Vi hørte højt musik, og de lærte mig at twerke… det er det de gør til homecoming, så det skulle jeg lige lære. Det var rigtig hyggeligt! Vores næste kamp er 2 timer væk i bus, så det bliver en laaaang tur!
Vi ankom 6:15 til kampen, og den startede 7. Da vi skulle ud af bussen, blev vi velkommet af alle Lee fansene, og de omringede vores bussen og råbte ”GO LEE, GO GO GO LEE”. Det var en virkelig fed oplevelse, og på vej hen mod vores spot på football plænen råbte vi nogle cheer, og det andet cheerleader hold kiggede på irriteret på os – fed fornemmelse!
Når men så skulle vi skulle varme op… Jeg vidste ikke lige at opvarmning bestod af splitspring og andre spring, men gudskelov for min lille bitte smidighed ellers ville jeg have lignet en kegle, hvis jeg ikke allerede gjorde det! Det sjoveste var, da vi inden kampen og efter udstrækningen havde fået fri af Taryn min cheer coach, og der var derfor kun var tre af os cheerleader samlet på banen kom det andet cheerleader hold plus deres træner og gav os slikkepinde. Det var lidt komisk og lidt latterligt, men sjovt alligevel!
Vi tabte desværre kampen med 7-21, hvilket var nedtur! Men jeg forstår spillet nu, fordi Mariah var så sød at hjælpe mig med at forstå det. Efter kampen tog vi med skolebussen tilbage til skolen, og så blev jeg fremvist for en ny tradition – vi skulle ud og spise på en ”restaurant”, hvor mange cheerleaders fra Augusta County(en kommune) tog til efter deres football kamp. Det er meningen at vi cheer piger og football drenge mødes og fejre at vi vandt, og da vi ikke vandt så kom de ikke, så det var bare os cheer piger. Det var meget sjovt, at se alle de andre cheer uniformer fra de forskellige skoler. Vi var fem piger i en bil, og det var rart hyggeligt og lidt mærkeligt at hun er 17 år, og kan køre en bil. Jeg kom hjem ved 1 tiden J
 



Lørdag d. 7
Jeg blev hentet klokken 7 om morgen, fordi vi skulle til orienterings møde med et andet distrikt, da vi kun er 2 udvekslingsstudenter i mit distrikt L Vi skulle hente Bastile fra Frankrig, som bor i Harrisburg, hvilket er meget tæt på Staunton. Derefter skulle vi køre i 2½ time til et eller andet sted, og ehh.. jeg faldt i søvn, da jeg var ret træt efter i går. Men vi ankom og mødte de 6 andre udvekslingsstudenter, så vi var 8 i alt. Vi fik præsenteret de samme informationer, som vi fik i Danmark, så det var rigtig kedeligt. Der var en anden dansker ved navn William, som bor i Arlington, og det var fedt! Vi sluttede ved 3 tiden, og så var jeg hjemme ved 5½ tiden. Derefter kørte Carl mig hen til Heather, som holdte en fødselsdags fest fra klokken 6 til 9. Jeg kendte mange af dem fra Youth group, men mødte også nogle nye mennesker, så fler facebook venner til moi! Vi fik hamburger og is til dessert! Det var en rigtig hyggelig aften, og hun har et virkeligt stort og smukt hus… suk.

Søndag d. 8

Jeg skulle først i søndags skole derefter i kirke. Søndags skole er faktisk ret okay og det er kun unge, og derefter er der kirken, som er lidt kedelig, men jeg sidder sammen med de andre unge, så det er okay. Der er youth group om aften, men da jeg ofte spiser sammen med Janes søster, kan jeg ikke komme til det. Kirken sluttede klokken 12, og derefter tog vi til Harrisburg og hentede Janes mor og far for at tage dem til museum omkring Civil War. Det var sjovt nok, og jeg fik en pin! Efter det tog vi til Janes søster og spiste aftensmad og DESSERT! Amanda og Ginny gik ovenpå, da vi skulle finde en kjole til homecoming, og da Amanda næsten ejer en ”butik”, fordi hun har overdrevet meget tøj, så gik vi på jagt i hendes tøj. Jeg endte med at tage tre af kjolerne med hjem, da jeg vil tænkte over det. Jeg tror jeg helst vil finde min egen, men nu må vi se J

Hvilken en er pænest?

4 kommentarer: