15. august 2013

SKEMA, SKOLE & STAUNTON

I går d. 15 var jeg nede på skolen for at registrere mig og vælge fag. Der er nogle fag, som er obligatoriske som US History og English. Først ville de putte mig i en sophomore klasse, fordi jeg kun er 15 år, og dem som går på den årgang er 15-16 år. Heldigvis nåede jeg at nævne at jeg gerne ville opleve prom, og så satte de mig i en junior klasse som er fra 16-17 år.  Hvilket passer mig meget bedre, selvom jeg helst vil være senior, dog er de 17-18 år – og jeg er jo slet ikke så gammel. Men jeg har fået nogle gode fag, og jeg skal finde mig en sport! Mange af mine fag er elite fag, og spørg mig ikke hvorfor jeg fik alle de svære fag, de sagde bare at vi sikkert var foran og bedre… Men jeg har fået to honor  classes som er elite, og så har jeg fransk på det næst sværeste level. Men de vil åbenbart rykke det op til det sværeste for de mener, at jeg kan tale det flydende og derfor skal jeg tage en test i september for at se, hvor god jeg er… JEG VED VIRKELIG IKKE HVAD JEG SKAL GØRE, DE TROR JEG ER PRO! Min fransk lærer begyndte at snakke om, at se tv udsendelser og læse bøger på fransk, og jeg var sådan WHAT! Men vi må tage det som det kommer, dog tror jeg lige at de har overvurderet mit fransk level!

Men bagefter blev jeg hentet af Maggie, som ville lave et Debit card til mig, så jeg kan få mine penge fra Rotary hver måned, så nu har jeg to visa kort som begge virker i USA!
Om aften blev jeg kørt over til Janes søsters hus, som bor i Harrisonburg, fordi de skulle besøge Janes far som er 91 år. Jeg forventede ikke specielt meget, men det var virkelig den bedste aften i Staunton. Janes søster har to døtre Amanda på 24 år og Jenny på 30 år. De er så søde, og Amanda havde arbejdet i Holister og blev forlovet i sommers med en som også arbejde i Holister ved Justin. Han var desværre ikke hjemme, da han skulle til konference, han er advokat eller noget i den stil. Men Jenny arbejder i Charlotteville på Virginia Tech University og Amanda arbejder med nogle børn. De bor i midlertidig hos deres mor, da Amanda og Justin er i gang med at få bygget et hus. De skal giftes til summer, så jeg får desværre ikke set deres bryllup, men jeg når at være med til alle de forskellige ”showers”, som de kalder alle før festerne… Men Amanda og Jenny talte om en pige tur til New York eller Washington, da jeg rigtig gerne vil shoppe, og de elsker selv at shoppe. Til aftensmad fik vi noget southern food, som var noget risgrød med noget rejework ovenpå – det smagte rigtig godt, og de sad og stirrede på mig, da jeg skulle have min første bid, da New Yorker hader southern food. Men vi skal måske ud at shoppe på lørdag i Charlotteville, da der er nogle flere butikker, hvilket jeg ser rigtig meget frem til! De jokede og var rigtig sjove hele familien, og jeg følte mig rigtig godt tilpas!

I dag d. 16 skulle jeg have mit ID kort og mit amerikansk simkort til min elskede iPhone! Det tog ret lang tid at bestille et ID kort, og jeg fik taget et dårligt billede, så det glæder jeg mig ikke rigtig til at se! Efter aftensmad skulle vi ned på skolen og møde alle mine lærere og de er alle sammen søde, og min historie lærer er mega sej! Det var en senior pige, som viste mig rundt på skolen, hun var rigtig sød! Jeg ville ønske jeg var senior nu :(  Nu er klokken mange, og jeg vil nok ligge og læse lidt!

* Sorry for alle fejlene, men har ikke lige overskud til at sidde og rette grammatikfejl i min blog!



¨
Dette er måltidet hos Jane og Carl d. 16, se mor det er sundt!


1 & 2 semester

 Et yoga skema og under er et grønt med alle puls holdene i YACM

Alle de forfærdelige mange regler på High school, hvilet er normalt men der er godt nok mange. Har dog ikke slet bogen endnu, men ved det allerede. De købte denne pinke notesbog og blyanter til mig! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar